Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.06.2015 15:53 - Съботният ден или неделният?!
Автор: catherine Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1271 Коментари: 0 Гласове:
1



В четвъртък 12.04. и днес също боядисваме яйцата за Великден. Ако живеех само и отделена от родителите си щях да ги боядисам всичките червени. Защото никой нямаше да ми пречи. Освен това преди години хората са боядисвали само червени яйца така повелява религията и аз въобще не смятам това за правилно. А днешните шарени яйца са светотатство.

И тъй днес сутринта майка ми реши да проведе великденско чистене точно един ден преди Великден. Защо по дяволите не се бе сетила да изчисти през седмицата а точно сега през последния ден?

Освен това последният ден бе тъкмо събота когато според религията е седмият ден от седмицата и не се работи нищо ама нищичко а само се почива тоест се яде спи и гледа телевизия.

Е точно тази събтоа не бе като всяка друга а бе Великата събота  преди Великден тъй че не трябваше и да се гледа и телевизия. Но най вече не биваше да се работи. А майка ми понеже е от друга религиозна каста и не празнува в събота а  в неделя и иска и ме кара насила и аз да празнувам неделята ме накара да изчистя от прах. Аз не можех да й се противопоставя  защото ми е майка тъй че чистех и плачех защото не можех да си простя греха който съм извършила като съм работила в събота. Не можех да си простя че проявих малодушие и не се противопоставих на мама.

Казах й. Тогава тя ме остави на спокойствие да не работя. После отидох на църква и се молих. И въобще аз ходя  всяка събота на църква. Молих се Бог да ми прости греха. Когато се върнах баща ми ме посрещна с думите : „Влизай веднага! Сега с майка ти тъкмо за теб си говорехме. Съботата е нормален работен ден. Седмият ден в седмицата е неделята и щом аз ти казвам значи е така”. Опитах се да се защитя но той не ми даде думата. После отидохме при кумовете тоест кръстниците за да им занесем от боядисаните яйца и козунаци. Щом влязохме и татко каза на кръстника ми чичо Жоро : „Жоре хайде обясни сега на Катето че неделният ден е седмият ден . И че само една протестантска секта съботяните празнуват съботния ден и че те са големи фанатици”.

Чичо Жоро не ми каза нищо по въпроса само каза че всеки си има право на разбирания и че всеки трябва да прави каквото и както го разбира но не да изпада във фанатизъм. И ми даде за пример притчата за учението на Исус Христос за съботния ден. А това учение гласи че ако волът или кравата паднат във някой ров и човекът трябва да ги измъкне той нека ги измъкне даже и този ден да се случи събота  и да не бива да върши работа – а издърпването от рова е също работа.

    



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: catherine
Категория: Лични дневници
Прочетен: 310094
Постинги: 167
Коментари: 0
Гласове: 661
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930